Początek 2015 roku to niewielkie spowolnienie tempa sprzedaży nieruchomości. Do 116 dni wzrósł typowy okres oczekiwania na klienta. To o 20 dni więcej aniżeli w ostatnich miesiącach roku.
Pierwsze miesiące roku to zwykle pora osłabionego popytu na mieszkania. W tych warunkach nie powinno zaskakiwać, że ponownie średni termin sprzedaży lokali przez stołecznych agentów nieruchomości Metrohouse przewyższył margines 100 dni. W styczniu i w lutym 2015 r. wzrósł o 20 dni i obecnie równa się 116 dni. Jest to pułap zbliżony do obserwowanego w trzecim kwartale 2014 roku Wciąż sporą konkurencję dla nieruchomości z drugiej ręki okazują się być nieruchomości sprzedawane przez deweloperów, które można nabyć z dopłatami w ramach projektu Mieszkanie dla Młodych.
Znaczna konkurencja zaznacza się w dzielnicach, które zapewniają wysoką podaż ofert spełniających limity cenowe projektu (na przykład Białołęka). Na najszybszą sprzedaż mogły oczekiwać lokale z dolnych pułapów cenowych. Aż 70 proc. mieszkań sprzedanych w terminie 2 miesięcy posiadało ceny nieprzewyższające trzystu tys. zł. Ten rodzaj nieruchomości będzie nieprzerwanie cieszył się dużym powodzeniem i można spodziewać się, iż w transakcjach zazwyczaj będziemy obserwować takie właśnie mieszkania. Za wzrastającą popularnością mieszkań kompaktowych przemawiają rosnące kwoty wkładu własnego, które skutecznie utrudniają nabycie nieruchomości z wyższego pułapu cenowego.
Tym razem nie mieliśmy do czynienia ze spektakularnymi spadkami cen na poziomie końcowych ustaleń kupna-sprzedaży. Różnica pomiędzy ostatnią ceną ofertową a finalną ceną transakcyjną to ledwie 2,2 proc. Wyłącznie w przypadku dwóch mieszkań negocjacje przekroczyły dziesięć %. O wiele jest trafić na sytuacje, gdy ostateczna cena nie różniła się od ceny ofertowej (17% ogółu transakcji . Lepiej negocjowało się spore nieruchomości. Przy powierzchniach 100-120 m kw. negocjacje sięgały 6-9 proc.
W tym wypadku najwyższym zainteresowaniem w gronie klientów cieszył się Ursynów, Ursus, Bemowo oraz Śródmieście.
Zostaw odpowiedź
Używamy Gravatara w komentarzach - zdobądź swój własny!
XHTML: Możesz użyć następujące tagi:
<a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>